SISMISIÄ SISUSTUSMIETTEITÄ


Odottavan aika osaa totisesti olla pitkä ja puuduttava. Haluaisin jo niin päästä sisustamaan uutta kotiamme ja elämään todeksi niitä suunnitelmia, joita olen tänne kuukausitolkulla naputellut. Kesäkuuhun on kuitenkin matkaa, joten ajattelen sillä välin vaikeita.

Sisustuslehtien ja -kirjojen suurkuluttajana olen pannut merkille, miten lähes jokaisessa aviisissa listataan nyt painomuste sauhuten tämän vuoden trendejä ja potkitaan pois kelkasta pudonneita värejä ja tyylejä. Olen moisesta vähintäänkin hämmästynyt. Niinkö tuulella käyvää touhua tämä onkin? Koti sisustetaan siis kulloistenkin trendien mukaan?

Mihin katosivat ajattomuus ja oma maku, jos joku voi päättää puolestani, että "tänään olen blingbling-ihminen, huomenna keltainen ja viikon päästä harmaa"? OMG ja nou, en suostu.

Itse haluan valinnoillani luoda kodin, jonka sisällä on vain meille merkityksellisiä ja mahdollisuuksien rajoissa ainutlaatuisia asioita. Niiden trendiydellä ei ole päättymispäivämäärää eivätkä ne keiku millään listalla. Toivottavasti. Siksi lamppu, joka killuu jo naapurin ja työkaverin olohuoneessa, ei välttämättä ole valintani. Samasta syystä toivon, ettei minun olisi ihan pakko asioida suuressa ruotsalaisessa huonekalukaupassa ja jonottaa kassalle se sama tuote kainalossani kuin jo edessä ja takana olevilla kainaloissaan on.

Suuria ajatuksia, vaikka vasta aika näyttää, miten hyvin onnistun tavoitteissani. Olisipa jo kesäkuu. :-)

Omaperäisyyttä valintoihin toivotellen, H

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...